Page 5 - Demo
P. 5


                                    5Iulian Vierurela%u021bii publice & comunicare%u0218i totu%u0219i pentru cine, ce %u0219i cumIulia Cre%u021buM%u0103 bucur%u0103 nespus prezen%u021ba unui mare num%u0103r de cabinete veterinare pe social media. Zilnic urm%u0103resc zeci de pagini de Facebook ale unor cabinete veterinare din Rom%u00e2nia care ofer%u0103 nout%u0103%u021bi din practica curent%u0103. Am observat %u00eens%u0103 c%u0103 majoritatea public%u0103 nout%u0103%u021bi legate doar de cazuri medicale sau de pacien%u021bi %u0219i doar o mic%u0103 parte din cabinetele medicale folosesc acest instrument pentru prezentarea echipei sau pentru un con%u021binut educativ care s%u0103 %u00eei ajute %u00een dezvoltarea unei rela%u021bii cu actualii sau poten%u021bialii clien%u021bi.Iat%u0103 c%u00e2teva idei care te vor ajuta %u00een crearea de con%u021binut care s%u0103 fie de interes pentru cei care te urm%u0103resc. 1. Primul pas pe care ar trebui s%u0103-l faci ar fi s%u0103 %u00eencerci s%u0103 r%u0103spunzi pentru cine publici tu pe pagina ta de Facebook. Dac%u0103 r%u0103spunsul este %u201epentru colegii mei medici veterinari%u201d, atunci ar trebui s%u0103 te g%u00e2nde%u0219ti la tipul de con%u021binut pe care ace%u0219tia l-ar aprecia. Dac%u0103 r%u0103spunsul este %u201epentru clien%u021bii mei, apar%u021bin%u0103torii animalelor de companie pe care le tratez sau pentru poten%u021bialii clien%u021bi%u201d atunci tipul de con%u021binut va trebui adaptat la ace%u0219tia. Dac%u0103 dore%u0219ti s%u0103 publici con%u021binut pentru toat%u0103 lumea, ar trebui s%u0103 iei %u00een considerare aspectele deontologice %u0219i de etic%u0103 medical%u0103 veterinar%u0103. Unele fotografii din timpii operatori pot crea un impact emo%u021bional puternic persoanelor care nu au studii medicale %u0219i de aceea, este posibil s%u0103 te treze%u0219ti c%u0103 ai con%u021binut raportat ca neadecvat pentru Facebook. Te sf%u0103tuim s%u0103 p%u0103strezi acest tip de con%u021binut pentru grupurile specializate de medici veterinari sau pentru paginile unei reviste de specialitate. 2. Dac%u0103 te-ai hot%u0103r%u00e2t pentru cine publici, atunci va trebui s%u0103 iei %u00een considerare publicarea unui con%u021binut variat. Unii autori rom%u00e2ni sugereaz%u0103 o regul%u0103 de 80/20 pentru con%u021binut: 80% con%u021binut distractiv, informa%u021bional sau educa%u021bional %u0219i numai 20% con%u021binut care ar trebui s%u0103 reflecte interesele cabinetului, promo%u021biile pe care le ave%u021bi sau serviciile pe care le pute%u021bi oferi clien%u021bilor.3. %u0218i dac%u0103 %u0219tii acum pentru cine %u0219i ce scrii, n-ar fi r%u0103u s%u0103 iei %u00een considerare c%u00e2teva aspecte legate de scriitura pentru Facebook. %u00centotdeauna, c%u00e2nd scrii texte pentru online ar trebui s%u0103 ai %u00een vedere folosirea de cuvinte cheie. Actualiz%u0103rile de pe pagina ta de Facebook nu vor fi citite doar de pe PC-uri sau laptop-uri. Num%u0103rul celor care folosesc aceast%u0103 re%u021bea social%u0103 de pe dispozitive mobile: telefoane, tablete este %u00een cre%u0219tere %u0219i %u00een Rom%u00e2nia. A%u0219a c%u0103 ar trebui s%u0103 ai %u00een vedere un echilibru %u00eentre text, imagini, video %u0219i linkuri. Post%u0103rile cu cea mai mare rat%u0103 de r%u0103spuns sunt cele care con%u021bin %u00eentreb%u0103ri. Fere%u0219te-te s%u0103 pui %u00eentreb%u0103ri de tipul %u201eDe ce?%u201d. Majoritatea autorilor de specialitate sus%u021bin c%u0103 o astfel de %u00eentrebare poate p%u0103rea intruziv%u0103 %u0219i de aceea are cea mai mic%u0103 rat%u0103 de like-uri sau de comentarii. %u00centreab%u0103 %u00een schimb %u201eC%u00e2nd%u201d, %u201eUnde%u201d, %u201eAi vrea s%u0103%u2026%u201d, %u201eAr trebui s%u0103%u2026%u201d. Nu %u00een ultimul r%u00e2nd, fii atent la tonul pe care %u00eel folose%u0219ti. Poate p%u0103rea ciudat s%u0103 vorbim de ton, atunci c%u00e2nd ne referim la post%u0103ri online, %u00eens%u0103 trebuie s%u0103 ai %u00een vedere o scriitur%u0103 la persoana I, pe un ton colocvial. Nu generaliza %u0219i nu caracteriza persoane, nu folosi argouri %u0219i nici alte moduri de exprimare care nu %u00ee%u021bi fac cinste. Pagina ta de Facebook, fie c%u0103 vorbim de cea personal%u0103 sau de cea a cabinetului este eticheta dup%u0103 care oamenii te cunosc %u0219i te recunosc. A%u0219a c%u0103 nu-%u021bi bate joc de ea. Mult succes! scrii pe pagina ta de social media
                                
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10